۱۳۹۵ اسفند ۲۵, چهارشنبه

دزد در خانه ام است


آهای آدمها،
گوشهایتان را باز کنید،
 دارم « فریاددددددد » میزنم:
دزد در خانه ام است
دار و ندارم را
دارد می برد، 
میخواهم بیرونش کنم!
اما عده ای میگویند:
ـ نکن این کار را
هیچ به این اندیشیده ای،
همسایه ات خطرناکتر است!
خطاب به آنها میگویم :
ـ من فقط به دزدی می اندیشم
که در خانه ام هست و بس!
می گویند : 
نه، نکن این کار را،
بهتر است با او متحد شوی
تا بهتر بتوانی 
به همسایه ات غلبه کنی!
اگر او خواست
به توحمله ور شود!
آیا به این فکر کرده ای
چگونه تنها از پس او بر می آیی؟
محکمتر می گویم :
ـ من فقط  یک دشمن دارم 
آن هم دزدی است
که اکنون در خانه ام هست!
می گویند: 
ولی او دزد با انصافی است،
اگر مالت را دزدید
نصف آنرا بر میگرداند
اگر با او مهربان باشی!
میگویم :
ـ من فقط به یک دزد می اندیشم،
اگر او را از خانه ام بیرون کنم
همسایه ام ناچار است
با من دوست شود 
حتی اگر او آن سر دنیا باشد
تا دزد بعد از دزدی از خانه من
به خانه او نرود!


علیرضا تبریزی

هیچ نظری موجود نیست:

جهان سوم و جهان سومی

"جهان سوم و جهان سومی"  آدرس ثابتی ندارند،  همه جا حضور دارند.  یک صفت شیطانی است ـ یک  رفتار زشت و نکوهیده است  ـ  عملکردشان  نا...