۱۳۹۱ مهر ۲۴, دوشنبه

گل شیفته فراهانی و غیرت ایرانی ها!


     درصفحه فیس بوک « نایاب ترین عکسهای ستارگان سینما » عکسی بدین مضمون گذاشته است " گلشیفته فراهانی در کنار یک عرب در فستیوال فیلم ابوظبی در امارات "، ایرانیها همه تقریبا ادعا میکنند که دوهزاروپانصد قدمت فرهنگی دارند و خودشان را یک سر وگردن بالاتر از کشورهای همسایه اشان میدانند! اما ناخواسته علی رغم تنفراز« حکومت اسلامی » دردام « غیرتی » افتاده اند که اگر کمی عمیق تر بیاندیشند، خواهند دید که « غیرت، با چاشنی دفاع از ناموس » دست پخت یک مشت آخوند متحجر و شپشو است. آنها با زنجیرغیرت توانسته اند دست و پای تفکرات مرد ایرانی را در پوست گردوی جاهلیت نگه دارند. 
القصه، تا این لحظه که این مطالب به رشته تحریر در آید، تعداد بازدیدکنندگان از صفحه مربوطه بالغ بر 900 نفر بوده است. نزدیک به 300 نظر زیر عکس ثبت شده است. افسوس!  آیا حقیقتا اگر اسم خودمان را « ایرانی  با قدمت تاریخی 2500 ساله » میگذاریم، در شأن و مقام یک انسان، نمیگویم هموطن،  این می باشد تا شخصیت یک زن را با نظرات مشمئز کننده و رکیک آنقدر پائین بیاوریم که زبان از بیانش شرمگین است؟ آیا بهتر نیست، غیرت مان را راستای آزاد سازی میهنمان  که اکنون سی وسه سال در چنبره یک مشت آخوند متحجر و اجنبی است، بکار ببریم؟ از نگاه من اجنبی آن مرد عرب نیست که در یک جشنواره سینمایی با مهمانش گلشیفته فراهانی عکسی به رسم یادگاری میاندازد، اجنبی آنهایی هستند که اکنون سلطه اشان بر کشور ما از مرز سی وسه سال گذاشته است، و « کهریزک » تنها جایی است که آنها توانسته اند درمدت حکومت ننگین شان آباد کنند. این را بدانیم هر اهانتی از هر ملیتی به هر شهروند ایرانی میشود، فقط از بی کفایتی همین اجانبی است که اسم حکمرانان ایران زمین را در مجامع بین المللی با خود یدک میکشند. رگ های گردنمان زمانی باید از جوشش « غیرت » متورم شود، که وقتی به یک کشوری وارد میشویم، مأمور کنترل پاس با نگاه تحقیر و با اکراه پاسپورت را به جلوی مان پرتاب میکند! ما فراموش کرده ایم که چه کسانی هویت ملی ما را لکه دار کرده اند، در صورتیکه در همان ممالک، به « گلشیفته ها » به چشم هنرمندان فرهیخته مینگرند، نه یک فاحشه!

علیرضا تبریزی

۳ نظر:

ناشناس گفت...

vaghena lezzat bordam-va moteassef hastam baraye tamamie kasani ke nazarate tohinamiz ersal kardand-ey kash sathe fekr va adabe dolatmardane ma be andazeye az sheikhe arab mibood ke barye banooi bedoone hejabe eslami va honarmand arzesh ghael ast.

ناشناس گفت...

doroode faraven bar shoma-az neveshteye shoma lezzat bordam-ey kash farhang va adabe dolatmardane man be ghadre in sheikhe arab mibood!

ناشناس گفت...

کجاش دیدی ،، حالا هنوز ۵ ۶ تا بچه عرب نیاورده ،، صبر کنید واسه بچه عرب

جهان سوم و جهان سومی

"جهان سوم و جهان سومی"  آدرس ثابتی ندارند،  همه جا حضور دارند.  یک صفت شیطانی است ـ یک  رفتار زشت و نکوهیده است  ـ  عملکردشان  نا...