۱۳۹۳ آبان ۲۶, دوشنبه

تشییع جنازه مرتضی پاشایی آرامش قبل از توفان






عدو شود سبب خیر اگر چه خدا خواهد. با اینکه که مرگ هیچوقت خوب نیست، حتی برای همسایه! با اینکه همان اندازه که فقدان مرتضی پاشایی دردناک است، فقدان ریحانه نیزهست. با اینکه اوبه همانجایی میرود که ریحانه رفت. با اینکه بابک قربانی قهرمان کشتی فرنگی مصادف با مراسم سوگواری مرتضی، بار سفر ابدی اش را با دستان خودش بست. با اینکه « مریم سادات یحیوی » ازسرطان رنج می برد و در ایستگاه « اوین » در صف تهیه بلیط برای سفر ابدی به انتظار قطار مرگ ایستاده است! با اینکه هر گونه مرگی پایان خوبی نیست، اما تشییع جنازه مرتضی پاشائی، امروز نشان داد پایان خوشی است برای مرگ جمهوری اسلامی. نشان داد سیل رژیم برانداز مردم،  پشت سد رعب و وحشت « اسید پاشان » و اعدام سبعانه « ریحانه جباری » نمی مانند!

سیل خروشان امروز تداعی جنبش هشتاد و هشت بود، اگر چه توانستند آنرا با کمک نبوی ها، گنجی ها و مماشاتگران سدبندی کنند تا چند صباحی دیگر بتوانند به غارت و چپاول خودشان ادامه بدهند. اما باید نقطه عطفی میشد برای این رژیم بی شرم و از آنها بیشرم تر، مماشاتگران، باید آنها با چشمان خودشان دوباره آنرا می دیدند، لمس و احساس میکردند. باید می دیدند، این همان جمعیتی است که سی و شش سال تمام با دروغ و شانتاژ سعی کرده اند آنها را از نظر فرهنگی مسخ و از هویت تهی کنند. باید می دیدند که بیشترین جمعیت امروز را نسلی تشکیل داده است که از نسل انقلاب بوده است. باید می دیدند سی و شش سال تحقیر بوسیله « امر به معروف و نهی از منکر » دایره منکرات، انصار حزب الله، لباس شخصی ها و آخرین تیر وحشی گری اشان یعنی « اسید پاشی » نتوانسته است، مردم آزاده ایران را برده خودشان کنند. سرمونی و مراسم سوگواری امروز نشان داد با هیچکدام از مراسم عزاداری های رژیم سنخیتی ندارد. و باز باید می دیدند این مردم آن مردمی نیستند که هنگام « چال » کردن دجال مانند قبایل وحشی با لباس های چرک و چغر بر سر و صورت خود می کوفتند.

به اعتقاد نگارنده اعتراض امروز به شیوه سوگواری، غمگین ترین شیوه انتخابات و رفراندم در تاریخ بشریت بود که مردم ایران به جهانیان نشان دادند که  « جمهوری اسلامی » را در تمامیتش نمیخواهند. امیدوارم که درگذشت مرتضی پاشایی، مانند آن جوان تونسی که با سوزاندن خودش باعث بهار عربی گشت، آتشی به خرمن احساسات مردم ما بیاندازد تا ریش و ریشه بنیادگرایی را برای همیشه بسوزاند. 

علیرضا تبریزی

هیچ نظری موجود نیست:

جهان سوم و جهان سومی

"جهان سوم و جهان سومی"  آدرس ثابتی ندارند،  همه جا حضور دارند.  یک صفت شیطانی است ـ یک  رفتار زشت و نکوهیده است  ـ  عملکردشان  نا...