۱۳۹۵ بهمن ۱۵, جمعه

در بازار آشفته ترامپ




هنوز رفسنجانی گوربگور را کفنش نکرده اند، فاجعه پلاسکو را بوجود آوردند، هنوز دود و دم آتش پلاسکو فروکش نکرده است، سیل سیستان بلوچستان از گرد راه میرسد، وهنوز گل و لای سیلاب آن خشک نشده است، فاجعه بهمن بر سر«کولبرهای» سردشت آوار میشود! اما «رژیم دزد» بازار آشفته «منع روادید آمریکا» میخواهد تا، یک قتل مشکوک و سه فاجعه مصیبت بار را به حاشیه ببرد! و توی این هیرویری کارخانه جوک سازی دجالان «به اسم مردم» پشت هم جوک تولید میکند! 
امروز یک کاریکاتوری ازطریق تگلرام بدستم رسید که در آن احمدی نژاد را کنار ترامپ کشیده اند که نقلی هم زیرش بدین مضمون نوشته شده بود "احمدی نژاد همیشه میگفت شیوه های مدیریت رو به جهان صادر میکنه، ما هی بهش میخندیدیم، کجاست ازش حلالیت بطلبیم" توی شلوغی بازار «ترامپ» دارند سعی میکنند که جنس بنجل «احمدی نژاد» را هم به مردم قالب کنند! مطلبی را که میخواهم بنویسم ابدا در دفاع از ترامپ نیست! آدم باید خیلی بیکار باشد برود دنبال ضعف های «ترامپ» تا زمانیکه تمام سران جمهوری اسلامی از صدرتا ذیلشان هر کدام هزار تا مثل ترامپ را قورت داده اند و مردم را می برند دم چشمه صلح اما تشنه جنگ برمیگردانند. از زمان انتخاب شدن ترامپ بعنوان رئیس جمهور آمریکا، گربه دزده حساب کار خودش رو کرده است وقتی دیده که ترامپ چوب را برداشته! آقا دزده با کاریکاتورهایی که میکشد و جوک هایی که میسازد میخواهد ترامپ را هم تراز احمدی نژاد نشان دهد تا مردم عامی آنها را در تلگرام دست بدست کنند. یک امر مهم را فراموش کرده اندـ که با کمی دقت میشود فهمید که جنس این جوک ها با زمان احمدی نژاد زمین تا آسمان با هم فرق دارند. مردم ناراضی فقط به حرفهای احمدی نژاد نمی خندیدند، بلکه برای قیافه و طراز لباس پوشیدنش هم هزاران جوک ساختند که « جنسش » با امروز فرق میکند، آن جوکها کاملا مردمی بودند. چیزیکه در مورد ترامپ چنین نیست. احمدی نژاد نه کریسما دارد ونه کاراکترـ برای همین عنوان «رئیس جمهور» لباسی بود که برایش خیلی خیلی گشاد بود وبه قول مشهور به گروه خونش نمیخورد! اما خامنه ای بدون توجه به این امر او را از جعبه جادویی «انتصابات» بیرونش کشید! احمدی نژاد در نزد مردم فرد منفوری بود که بعد از رئیس جمهور شدنش، منفورتر هم شد. اما ترامپ اگر رئیس جمهور نمی شد، همچنان به صرف کاراکتر و کریسمایش بین مردم از محبوبیت ویژه ای برخوردار بود مخصوصا که او مجری یک برنامه تلویزیونی پر بیننده ای با مدیریت خودش هم نیز بوده است. حتی جنس کاریکاتورها و جوک هایی که برای ترامپ در اروپا و آمریکا میسازند هم با جنس احمدی نژاد فرق میکند! جوک های احمدی نژاد را خود مردم می ساختند و در فضای مجازی انتشار میدادند، یکی اش هم در روزنامه های رژیم نه چاپ شد و نه باز پخش! در صورتیکه جوک ها وکاریکاتورهایی که برای ترامپ میگویند و می کشند در تمام مدیای سمعی بصیری کشورش باز پخش میشوند، بی آنکه مدیران و دست اندرکاران مدیاها تهدید به بسته شدن و یا دستگیر شدن بشوند! اصولا یک چنین قیاسی مع الفارق است، مثل این می ماند که یک سیب زمینی گندیده را با یک سیب زمینی سالم مقایسه کنند. البته بهتر بود میگفتم ـ که بین یک سیب زمینی گندیده با یک سیب درختی، معهذا اجتناب میکنم تا از سوی «ضد امپریالیست ها» حکم طرفداری از ترامپ برایم صادر نشود!

علیرضا تبریزی

هیچ نظری موجود نیست:

جهان سوم و جهان سومی

"جهان سوم و جهان سومی"  آدرس ثابتی ندارند،  همه جا حضور دارند.  یک صفت شیطانی است ـ یک  رفتار زشت و نکوهیده است  ـ  عملکردشان  نا...