۱۳۹۱ آبان ۱۱, پنجشنبه

فارغ التحصیلان دیروز دانشگاه اوین!

ـ گزارشی به دانشجویان دانشگاه کهریزک امروز!
 با شروع « جنبش سبز » ؛ طراح الاغ تراوا در فرنگ از پشت شیشه جادویی پارچه سبزی به دستش بسته بود، خیلی متین و آرام به مردم ایران پیشنهاد میداد:
ـ برای بهانه ندادن به « رژیم مان » بهتر است با حفظ « ظاهر خودمان » درتظاهرات پنبه ای که اصلا یک ذره بوی خشنونت نداشته باشد، حضور به هم برسانیم!
این دیگر تقصیر اونیست که الاغش اشتباها بجای رفتن به تراوا یورتمه واراز دانشگاه کهریزک سر درآورد. دانشجویان کنونی کهریزک، طنزنویسان و یا کارگردانان آینده، در حال ادامه تحصیل هستند.
با شروع جنبش هنوز درآن زمان طرح ساندیس به اجرا در نیامده بود. دانشجویان کهریزک پپسی هاشون را خورده بودند! بطری های خالی اش را گذاشته بودند کناری تا جایی برایشان پیدا کنند. البته تقصیری هم ندارند چون دیر بفکر ساندیس افتادند، وگرنه استعمال پاکت مچاله شده ساندیس به اندازه بطریهای خالی برای مهمانان ناخوانده دردسر فراهم نمیکرد. این بخشی از مهمان نوازی دانشجویان دانشگاه کهریزک بود! اما طراح « الاغ تراوا » احتمالا خودش را زده بود به خریت، چون همچنان نسخه عدم خشنونت را لای پنبه های نسوزمی پیچاند و به خورد خلق الله میداد. بیچاره وقتی او زمان دانشجویی اش در دانشگاه اوین نزد استادش اسدالله لاجوردی تعلیم میدید، بدلیل وجود جنگ برای صرفه جویی نوشابه مصرف نمیکردند، از آب و شلنگ استفاده میکردند. هم ارزان بود و هم تمیز. اما اکنون صدقه سر« اصلاحات » به همت خاتمی شرایط تغییر کرده است. بودجه های بیشتری در اختیار دانشگاههای اوین وکهریزک درنظر گرفته شده است. جعبه های نوشابه پپسی پشت درب دانشگاه کهریزک روی هم انبار شده اند، تا از مهمانان بیشتری پذیرایی کنند.
اکنون الاغ تراوا خسته و مفلوک توانایی حمل این همه مسافر کهریزک را ندارد. سرش را در آخور ولایت کرده است و به نشخوار حرفهای استادش مشغول است. او میداند که تاریخ مصرفش به پایان رسیده است، طرحش دیگر لو رفته است. بنابراین در آستانه انتخابات فرمایشی فارغ التحصیلان جدیدتری از دانشگاه کهریزک آماده صادرات هستند، تا با شروع جنبش احتمالا اینبار « جنبش زرد » طرحی نو برای پذیرایی از خشنونت طلبان در هتل کهریزک تدارک دیده اند. اما بدانند که این دفعه را کور خوانده اند، « جنبش قرمز» در شرف تکوین است تا روزگار رژیم را سیاه کند.

علی رضا تبریزی

هیچ نظری موجود نیست:

جهان سوم و جهان سومی

"جهان سوم و جهان سومی"  آدرس ثابتی ندارند،  همه جا حضور دارند.  یک صفت شیطانی است ـ یک  رفتار زشت و نکوهیده است  ـ  عملکردشان  نا...